Tegyük fel, hogy van egy induló vállalkozásod, melyet otthonról igazgatsz és egy lehetséges partnerrel tárgyalnod kell, vagy hogy életvezetési tanácsadóként dolgozol mellékállásban és már induláskor sorra jelentkeznek be a vendégek. Tegyük fel, hogy szeretnél előadást tartani néhány embernek a munkádról, a hobbidról vagy bármiről, esetleg kiscsoportos foglalkozást szervezel gyerekeknek, mondjuk jobb agyféltekés rajzolásra.
Az otthonunkba nem szívesen engedünk idegeneket, még akkor sem, ha erre megfelelő helyiségünk van. Pláne ha nincs! Egyébként is, kinek van kedve fél napig takarítani, hogy úgy nézzen ki a nappali, hogy az alkalmas legyen a célra, nem beszélve a házastársról, aki adott esetben zajcsillapító zokniban próbál bekúszni a hálóba, nehogy megzavarja a foglalkozást.
Tegyük fel, hogy van a városban egy tágas, jó elosztású napfényes lakás, amit kimondottan ezen igényekre alakítottak ki. Csak fel kell hívni, vagy interneten lefoglalni az időpontot, és elfelejthetjük a kényelmetlen pillanatokat az otthoni nappaliban. Úgy hívják: alkalmi irodabérlés vagy óradíjas irodabérlés.
Miért előnyös az alkalmi irodabérlés?
A vállalkozások nagy része – főleg az első években – kénytelen irodát bérelni, hogy a munkavégzésre megfelelő teret biztosítson, melynek költsége terheli a céget. Ez alapvetően rendben is van, kalkulálva is van. De mi a helyzet akkor, ha az embernek csak heti pár órában van szüksége irodára?
Az elmúlt két évben a covid járvány új lehetőségeket, irányokat hozott életünkbe a tanulás, kapcsolattartás és munkavégzés terén is. Rengetegen kényszerültek home office-ba annak minden szépségével és nehézségével, és sokan úgy is maradtak, néhány cég ráérezve ennek áldásos hatására meg is szüntette, vagy a minimumra építette vissza az irodát. A személyes kapcsolatok, találkozók azonban szerencsére visszatértek életünkbe, így a megfelelő fizikai tér szüksége is.
Alkalmi irodabérlés esetén – ahogy a neve is mutatja – alkalom és szükség szerint vehetjük igénybe a számunkra ideális méretű helyiséget, akár heti rendszerességgel.
Nem kell a főbérlővel egyezkednünk, nem kell a rezsivel és takarítással foglalkozni, sőt az internetszolgáltatóval sem kell hosszú telefonbeszélgetéseket folytatni arról, hogy hogyan indítsuk újra a routert. Minden körülmény egy helyen adott egy kellemes környezetben megtartandó megbeszélésre, ahol igazán a lényegre koncentrálhat az ember, így a munka is hatékonyabb tud lenni.
Egyszerűen lefoglalod a számodra megfelelő időpontot a megfelelő helyiséget, a tervezett létszámhoz igazítva, útbaigazítod a partnert, esetleg kávéval kínálod, használhatod a wifit az egyéb technikai felszereléseket, majd a találkozó után tudod rendezni az alkalmi bérlést, melynek díja így töredéke annak az összegnek, amit egy állandó iroda bérlése jelentene.
A rendelkezésre álló helyiségeink és bemutatásuk ezen a linken érhető el.
Az alkalmi irodabérlés hátrányai
Természetesen nem előnyös mindenki számára az óradíjas irodabérlés, ideális esetben találkozók megtartására ajánlott. Egyéni munkavégzésre is alkalmas persze – például elbújva a család elől – de az ember klasszikus, kikönyökölt, jól megszokott íróasztala egy idő után hiányozni fog. Ezen kívül alkalmazkodni kell a foglalásokhoz, célszerű legalább egy héttel a megbeszélés, találkozó előtt kitűzni az időpontot, melyet szalonirodánkban ezen a linken tud megtenni.
Kinek ajánlott az alkalmi irodabérlés?
Lényegében mindenkinek, akinek nincs irodája, nincs megfelelő helyisége találkozók, összejövetelek megtartására, vagy valamilyen oknál fogva semleges helyen szeretné azt tető alá hozni.
Egy rugalmas, hatékony és egyre divatosabb megoldást jelent az üzleti életben, legyen szó egy céges megbeszélésről, tanácsadói találkozóról, az élet különböző területét érintő kiscsoportos foglalkozásról, vagy csak egy baráti összejövetelről. A szaloniroda légköre és kialakítása otthonossá, barátságossá teszi az eseményt, melynek köszönhetően könnyebben alakul ki az oly fontos bizalmi viszony a partnerek között.